| Životní styl

Na zdraví!


2 Komentářů
Ondřej Walter

Na zdraví si nestačí jen připíjet! Díky dnešní náročné a hektické době bohužel nemáme čas na sebe, na své koníčky a především na své zdraví. U většiny z nás se občas zajisté projeví např. bolesti bederní nebo krční páteře, které následně přechází v bolesti hlavy. Snad není potřeba připomínat okamžiky, kdy marně hledáme eskalátory, protože po vyšlápnutí schodů „po svých“ jen těžko lapáme po dechu. Už jen tyto klasické denní situace nabízejí otázku, zda není lepší cítit se dobře, netrpět bolestmi a nezadýchat se při obyčejné chůzi do schodů. Jak na to?

Pohyb je přirozenou součástí lidského života již od nepaměti a ani dnešní uspěchaná doba tento fakt nezmění. Věnování se jakékoliv sportovní aktivitě (ať už fitness, józe nebo běhu) dnes není jen módní záležitostí, je to v neposlední řadě součást zdravého životního stylu. A při troše fantazie… Proč necvičit venku v přírodě, nebo nevyužít nějakého prostoru přímo doma?

Najít si v nabytém diáři čas 3x týdně zní možná nereálně, ale pokud to zkusíte a pokusíte se sami sobě věnovat alespoň 3 hodiny týdně, zaručeně se vám to vyplatí. V začátcích vám bude odměnou minimálně skvělý pocit, který vám zajistí vyplavené endorfiny (hormony štěstí). Po několika týdnech navíc můžete s mnohem lepší kondicí. Není to báječné?

Tréninkové metody s využitím váhy vlastního těla

Někteří by mohli namítat, že k činkám, posilovacím strojům a jiným neskladným zařízením nemá každý přístup a cesta do takové posilovny zabere čas. Toto tvrzení je oprávněné, ale řešitelné – využitím správné kombinace váhy svého vlastního těla a funkčních pomůcek (např. typu TRX nebo BOSU) se požadovaný výsledek dostaví. Tento způsob cvičení mohu vřele doporučit. Zejména pro začátečníky je opravdu vhodný. Naučíte se tak zkoordinovat pohyby celého těla se správným dýcháním, kterým vše začíná. Teprve při správném dýchání totiž aktivujete svůj tzv. CORE (hluboký stabilizační systém), který je základním stavebním kamenem nejen každého pohybu, ale i správného držení těla.

Sami nebo s trenérem?

K získání lepší kondice nebo správných pohybových návyků (např. zdravotním cvičením) zcela určitě doporučuji spolupráci s osobním trenérem. Nejenže zvolí správné cviky v souvislosti s tréninkovou intenzitou, ale dokáže také poradit se zdravým životním stylem (jídelníček na míru), který je pro celkový úspěch velmi důležitý a navíc je v dnešní době „IN“. Osobní trenér vám nebude jen poradcem, ale také skvělým motivátorem a „sparring partnerem“.
 

Autor je osobním trenérem Balance Clubu Brumlovka.

Foto: http://www.balanceclub.cz
 

 

Komentáře

Pavel

TRX, BOSU a hlavně Ondřeje mohu doporučit!

Vždystylově.cz

To určitě rád uslyší!

Přidání nového komentáře

Odeslat